Amsterdam 12 december 2017 – Partners, relaties en ambassadeurs van Dance4Life behaalden vandaag geweldige successen tijdens twee razendsnelle eindejaars fundraisers. Tijdens Dance4Life’s FundRace haalden 20 salestoppers een bedrag van 89.900 euro op voor het Nederlandse scholenprogramma van het goede doel. Voor het 5e jaar op rij bezorgden 5 leden van Dance4Life´s Friends4Life-netwerk tijdens de Situation Room vele gratis producten en diensten, waardoor zij 502.524 euro aan kostenbesparingen voor de organisatie realiseerden.
Kees Tol Team Captain tijdens Dance4Life’s Fundrace
Op 12 december moedigde ambassadeur Kees Tol als Team Captain de 20 ondernemers en partners van Dance4Life aan die meededen aan de mega challenge. Deelnemers activeerden namelijk in 4 uur tijd hun netwerk om zoveel mogelijk sponsors te werven. Ambassadeur Barry Paf nam de cheque van maar liefst 89.900 euro aan voor Dance4Life.Met het binnengesleepte bedrag kan Dance4Life bijna 200 klassen op Nederlandse middelbare scholen gratis voorlichten over seksueel geweld. Deze jongeren kom op hun beurt in actie voor leeftijdsgenoten in Pakistan.Wereldwijd is 1 op de 5 meisjes slachtoffer van aanranding of verkrachting. In Pakistan heeft zelfs bijna elke jongere wel een ervaring met seksueel geweld. Dance4Life wil hier verandering in brengen en doet dat samen met Nederlandse scholieren. De Dance4Life scholenactie 2017 heeft al aan meer dan vijfduizend Nederlandse scholieren gastlessen over seksueel geweld gegeven én leerlingen in actie gekregen voor hun leeftijdsgenoten in Pakistan. Met de opbrengst vanDance4Life’s FundRacekan Dance4Life dit aantal verhogen.
Een extra verrassing kwam deze ochtend van Postillion Hotels Nederland; zij doneerde een bedrag van 10.000 euro aan Dance4Life, een speciale actie van de hotelketen in de afgelopen periode.
Awardwinning concept Situation Room
Ook tijdens de Situation Room werden fantastische successen behaald. Voor het vijfde jaar op rij had een vijftal ondernemers een etmaal lang maar één doel voor ogen: zo veel mogelijk besparingen realiseren voor Dance4Life. Met behulp van hun netwerk en creativiteit gingen de ondernemers aan de slag met een wensenlijst met het doel zoveel mogelijk aan directe besparingen op te leveren. Geld dat daardoor rechtstreeks naar Dance4Life’s einddoel gaat. Via whatsapp, mail, telefoon en social media mobiliseren zij hun netwerk om zoveel mogelijk wensen van Dance4Life te vervullen. De met een SponsorRing bekroonde Situation Room draait niet om een donatie in euro´s maar om producten, diensten of kennis. Tijdens de ontknoping van de Situation Room maakte ambassadeur Xander de Buisonjé het eindbedrag aan besparingen bekend. BNR deed live verslag van de ontknoping van de Situation Room.