Jaarverslag 2020

In 2020 heeft Dance4Life het totaal aantal jongeren dat heeft deelgenomen aan het Dance4Life-programma, ondanks alle onzekerheden, veranderingen en uitdagingen, verhoogd naar 2.312.804. Op deze pagina lichten we dit uitdagende jaar toe.

De ultieme missie van Dance4Life is het creëren van een wereld waarin jongeren gezonde seksuele keuzes kunnen maken en gezonde relaties kunnen ontwikkelen. De wereldwijde maatregelen en lockdowns maakte het niet makkelijk om onze missie dit jaar te verwezenlijken.

De pandemie had een enorme impact op het werk van Dance4Life. Een jaar later kunnen we zeggen dat we ons hebben aangepast aan de situatie en veel hebben geleerd.

Download hier het Dance4Life Jaarverslag 2020

Online seksuele voorlichting

We hebben dit jaar vrijwel alle fysieke internationale programma’s tijdelijk moeten stoppen. Gelukkig hebben we met behulp van onze partners en trainers onze programma’s kunnen opvangen met online alternatieven. Door seksuele voorlichting te geven via online modules en in contact te blijven via sociale media tools als WhatsApp en WeChat zijn we erin geslaagd om jongeren te blijven ondersteunen.

Het creëren van awareness voor seksuele gezondheid in Nederland, hebben we goed kunnen doorzetten. In (online) co-creatie met jongeren hebben we vier campagnes opgezet om onderwerpen als seksuele intimidatie, wensen en grenzen en taboes bespreekbaar te maken.

Fuseren voor meer impact

We zijn goed op weg om in 2030 ons doel te behalen: het bereiken van vijf miljoen jongeren. Om nog meer impact te maken, hebben we besloten om onze samenwerking met vaste partner Rutgers te intensiveren door te fuseren. Door onze krachten te bundelen, kunnen we nog meer kansen aangrijpen voor meer impact. We zullen samen blijven zoeken naar innovatieve manieren om de seksuele gezondheid en rechten van jongeren te verbeteren.

In 2020 bereikten we in totaal 40.207 jongeren in 13 landen

32.256 jongeren volgden de Journey4Life

7.951 Nederlandse leerlingen deden mee aan Schools4Life

Bedankt voor uw steun in 2020

Dance4Life wil haar partners, Friends4Life en andere stakeholders bedanken voor het mogelijk maken van ons werk in 2020. Dance4Life’s premium partners:

Samen bereiken wij meer jongeren!

Door te investeren in Dance4Life kun je het leven van jonge mensen over de hele wereld veranderen. Elke vorm van ondersteuning leidt tot meer jongeren die een eerlijke kans krijgen op een mooie toekomst. Dit is je kans om deel uit te maken van ‘the movement for safe sex’. Of het nu gaat om een ​​zakelijke of institutionele samenwerking, een alliantie of individuele supporters die de seksuele en reproductieve gezondheid en rechten van jongeren willen verbeteren.

Meld je aan voor nieuwsbrief en Join the movement!