Amsterdam, 26 september 2021 –Uit onderzoek blijkt dat ruim 40% van de jongeren geen condoom gebruikt bij een onenightstand. De gevolgen hiervan zoals Soa’s en ongewenste zwangerschappen liggen hierdoor op de loer. Anderzijds mogen we ook zeker niet vergeten dat seks om plezier mag draaien. Hier is nog te weinig aandacht voor en dit moet anders vindt Rick Luteijn van condoommerk Huzzy.
Dit is de reden dat Huzzy op Wereld Anticonceptie Dag, zondag 26 september, een campagne start om het taboe rondom het praten over veilige seks te normaliseren. Huzzy zal daarom tijdens de periode van zondag 26 september tot zaterdag 2 oktober 100% van de winst van een pakje condooms doneren aan het werk van Dance4Life. Op deze manier hopen ze aandacht te vragen voor dit thema en dragen zij bij aan onze missie om te werken aan een gezonde seksuele toekomst voor jongeren en jong volwassen.
Gezamenlijke doelen
Naast het stimuleren van veilige seks hebben Huzzy en Dance4Life nog meer gezamenlijke doelen. Zo streven beide organisaties naar seksuele vrijheid voor iedereen en legt maatschappelijke problemen zoals slutshaming en gedeelde verantwoordelijkheid op speelse wijze bloot.
Waarom zou maar één van de twee, drie of vier altijd moeten opdraaien voor de kosten? Op de zijkant van elke verpakking van een pakje Huzzy condooms zit een QR-code die het makkelijk maakt om je geliefde of bedpartner(s) mee te laten delen in de kosten van de gezamenlijke bescherming.
Embrace safe sex
Vanaf zondag 26 september gaat de campagne van start en zijn de condooms via www.huzzy.love verkrijgbaar tegen een gereduceerd tarief met de code “Dance4Life”. Grijp je kans; “embrace safe sex” en steun ons!